OYUNCAK SAYISININ ÖNEMİ

OYUNCAK SAYISININ ÖNEMİ

Birçok ebeveyn çocuğunu kırmak istemeyip neredeyse istediği bütün oyuncakları alarak çocuklarına iyilik değil de aksine kötülük yapmaktadır . Çocuklar sürekli gelişmekte olan  teknolojiyle beraber son çıkan oyuncaklarlardan haberdar olup ısrarla isteyebiliyorlar. Aileler ise bu ısrarlara dayanayıp oyuncakları alıyorlar. Oyuncaklar çocukların gelişimde büyük yer kaplar, Çok sayıda oyuncak çocuğunuzun odaklanmasını zorlaştırmakla beraber dikkat süresini de azaltmaktadır. Bir süre sonra çocukların o kadar çok oyuncakları oluyor ki hangisiyle oynacaklarını şaşırıyor, dikkatleri ellerinde olmayanlara kayıyor ve sürekli daha fazlasını istiyorlar. Bu da bencilliği ve tahammülsüzlüğü arttırıp kolay elde etme duygusundan kaynaklı narsizme sebep olabiliyor. Ayrıca fazla oyuncak çocukların alacağı doyum ve haz miktarını düşürmekle beraber oyuncaklar hazır halde bulunduğu için çocuğun yaratıcılık ve üretkenlik becerilerinin körelmesine sebep olabiliyor. Az sayıda oyuncak başta çocukta can sıkıntısına yol açsa da bir süre sonra bulundukları çevreyi oyunlar icat etmek ve hayal güçlerini kullanmak için değerlendirmeye başlarlar.  Az oyuncağı olan çocuklar, diğer çocuklarla kişilerarası ilişkiler kurabilmeyi öğrenirler. Çok sayıda oyuncağı olan çocuklar evin dışında daha az zaman geçirmek isteyebilir bu yüzden sosyalleşme zarar görebilir. Az oyuncağı olan çocukların kitap okumaya daha fazla yöneldiği belirlenmiştir diğer bir yandan boyama, resim yapma gibi sanat aktivitelerine, zeka oyunları gibi oyunlarla oynamaya yönelik yoğunlaşmalar görülmüştür.

36 çocuk ile yapılan bir çalışmada çocukların bir kısmı 4 oyuncağın olduğu bir odaya, bir kısmı da 16 oyuncağın olduğu bir odaya konularak yarım saat kadar gözlemlenmiştir.16 oyuncağın olduğu odada bulunan çocuklar keşif davranışları göstermemiş ve devamlı oyuncak değiştirmiştir.4 oyuncaklı odada olan çocukların oyuncaklarla daha fazla zaman geçirmiş , keşif davranışı göstermiş, çocuklar her oyuncağın başka nasıl kullanılabileceğini düşünerek ve oyunlarının süresini uzatarak her oyuncakla iki kat daha uzun süre oynamışlardır. Bunlardan kaynaklı çocukların bilişsel ve motor gelişimine katkı sağladıkları gözlemlenmiştir.

“Daha az oyuncak çocukların sorunları sadece ellerindeki malzemelerle çözerek becerikli olmalarını sağlar. Ve becerikli olmak önemli bir nimettir.’’